Freddie Mercury VS Justin Bieber

Alla har sin smak när det gäller musik, självklart, men man ska veta vad musik är. Musik, enligt mig och väldigt många, är inte Nicki Minaj, Lil Wayne eller Skrillex. Det bara är så, men alla har ju sin smak. Jämför man äldre musik, t.ex från 70 och 80tal så märker man vilken jävla förändring det blivit, dagens musik är skit. Jag är glad att jag växt upp med musik, musik som min pappa lyssnade på när han var yngre, musik som min bror lyssnar på idag, musik som jag lyssnar på idag. Queen, AC/DC, Creedence, Santana osv. Man är en riktig artist och stjärna om texterna repeterar Baby eller Who Run The World 500x (känn ironin). 
 
När jag säger att dagens musik är skit så är det inte all musik. Det var mer menat till artisterna som blev nämnda i andra raden. 
 
Kollade precis klart på Queens konsert på Wembley 86'. Vilken mäktig konsert, vilket mäktigt band. Tänk om jag kunnat vara där, se Freddie Mercury, se Queen live på ett utav deras bästa konserter. Men tyvärr. Jag tror fan att om några år så kommer folk inte ens veta vad ett instrument är så många datagjorda låtar det finns och kommer bli. 
 
Dagens "popikon", Justin Bieber, jämförs med Michael Jackson, Freddie Mercury och alla andra stora artister. Snälla, gör inte det. Justin Bieber har gjort stora framsteg, men man borde skämmas om man jämför honom med King of Pop, det är bara det. Justin är en liten skitunge, ett år äldre än mig och jämförs med största stjärnan som gått på denna jävla planet. En annan sak att jämföra honom med dom andra skitungarna Selena Gomez, Taylor Swift eller Miley Cyrus, men fan inte Michael eller Freddie.
 
Sååå.. Tror det blir en lätt match. Freddie vinner med hästlängder när det gäller.. Allt! Texter, musik, attityd, konserter. Dock så är Justin en söt liten skitunge, men jämfört med Michael och Freddie så är han ingenting. 
 
 

Comments

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback